◊
احساس می کنم سیستم آلوده است اما برنامه ضد ویروس موردی را به عنوان ویروس شناسایی نمی کند چه باید بکنم؟
تاریخ درج: 1389.03.11 / شماره شناسه سوال:
30102
ابتدا اطمینان حاصل نمایید نرم افزار ضد ویروس و سیستم عامل تا این تاریخ روزآمد
گردیده است، سپس اقدام به اسکن رایانه موردنظر در محیط
"Safe
Mode" (رجوع شود به شناسه سوال 40101) نمایید. در صورتی که باز هم
احساس می کنید فایل مشکوکی در رایانه شما موجود و فعال می باشد لازم است آنرا جهت
بررسی به واحد آنالیز ویروس ارسال کنید
(رجوع شود به شناسه سوال 30101). اگر قادر
به پیدا کردن فایل مذکور بصورت مستقیم نمی باشید می توانید با استفاده از نرم
افزارهای معرفی شده در زیر و ارسال گزارشات آنها به واحد پشتیبانی و بررسی آنها
توسط این واحد از وجود فایل مشکوک در رایانه خود اطمینان حاصل نمایید.
:: نرم افزار "ESET
SysInspector"
1- نرم افزار
"ESET
SysInspector"را از سایت شرکت
"ESET"
(اینجا کلیک کنید) با توجه به نوع سیستم عامل رایانه خود دانلود
کرده و آنرا درون درایو
"C" کپی نمایید.همچنین می
توانید این فایل را در لوح فشرده نرم افزار ضد ویروس و درون پوشه
"Utillity"
بیابید.
2- نرم افزار
"ESET
SysInspector" را اجرا نموده و منتظر
باز شدن صفحه اصلی آن بمانید، پس از باز شدن کامل صفحه از منوی
"File"
گزینه
"Save log" را
(مطابق تصویر شماره 1) انتخاب نموده و گزارش حاصل شده از آنرا (با پسوند
"ZIP") در محل مناسبی
ذخیره نمایید.
(تصویر شماره 1)
:: نرم افزار "HiJack"
1- نرم افزار
"HiJack"را
در لوح فشرده نرم افزار ضد ویروس و درون پوشه
"Utillity"
یافته و یا از قسمت
ابزارها (اینجا کلیک کنید) دانلود کرده و آنرا از حالت فشرده
"ZIP"
خارج و درون درایو
"C"کپی
نمایید.
2- پس از اجرا و باز شدن صفحه اصلی نرم افزار
روی دکمه
"Do a system scan and save a log file" را کلیک کنید
(مطابق تصویر شماره 2) و فایل گزارش را پس از آماده شدن در محل مناسبی ذخیره
نمایید.
(تصویر شماره 2)
اکنون گزارشات تولید شده را درون پوشه ای با نام
"Logs" قرار داده و برای
واحد فنی و پشتیبانی ارسال نمایید.